Tähitud saadetisi läks mullu teele rohkem

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Heino Käos

Eesti Posti tähitud saadetiste kogumaht kasvas mullu võrreldes 2012. aastaga 7 protsenti. Kõige enam aitas näitaja kasvule kaasa rahvusvaheliste tähtmaksikirjade aktiivsem saatmine.

Eestisse saadetud tähtmaksikirjade maht kasvas mullu kaks korda. «Et 2013. aasta lõpp näitas proportsionaalselt kasvu tõusu, võib 2014. aastal prognoosida selles teenuses uusi rekordeid,» ütles ettevõtte kommunikatsioonijuht Kadri Tonka. Ta lisas, et rahvusvahelise korrespondentsi osas tuleb lisaks sissetulevatele maksitähtkirjadele märkida ka väljaminevate mahu kasvu.

Rahvusvaheliste maksikirjade mahu kasvu peamiseks põhjuseks võib Tonka sõnul pidada kasvavat e-kaubanduse arengut, kuivõrd maksikirjade näol on tegemist kuni kaks kilogrammi kaaluvate saadetistega, mis oma olemuselt võrreldavad tegelikult pakisaadetisega.

Eestist saadetud rahvusvaheliste standardkirjade maht kasvas aasta kokkuvõttes 4 protsenti ja detsembris 10 protsenti. «Ilmselt soovime välismaale ümberkolinud sugulastele häid pühi varasemast meelsamini jõulukaardi, mitte e-mailiga,» ütles Tonka. «Ja et mitte kõik ei ole hästi kohanenud välismaal, saadetakse neile ka pisipakke, mida võib järeldada sellest, et rahvuvaheliste tähtsaadetiste eksport on tõusnud 7 protsenti.»

Tonka lisas, et rahvusvahelise korrespondentsi osas kasvasid eranditult kõik teenused.

«Reklaami osas on huvitav muutus aadressita reklaami mahu kasv 10 protsenti võrreldes 2012. aastaga, samal ajal kui aadressiga reklaami hulk on kahanenud 5 protsenti,» ütles Tonka. Seda võib tema sõnul seletada asjaoluga, et aadressita reklaam on soodsam, ja osad kliendid on läinud nii-öelda paberikulutamise teed, selle asemel, et saata reklaam täpsemalt sihtgrupile.

Siseriiklike standardkirjade maht vähenes mullu 5 protsenti võrreldes 2012. aastaga. «Huvitavaks erinevuseks osutus detsembrikuu, kus 2013 üllatas 14protsendilise kasvuga võrreldes 2012. aasta detsembriga,» ütles Tonka. Kas tegemist on jõulukaartide tagasitulekuga, ei osanud ta hetkel öelda.

Eesti Posti infosüsteemi Kirjakeskus kaudu saadeti mullu teele üle poole miljoni kirja, 2012. aastal oli see arv ligi 80 000. Kirjakeskuse 2013. aasta rekordkuu oli november, kui kirju saadeti kokku üle 150 000.

Eesti Posti E-arvekeskuse lahenduste kaudu liikus 2013. aastal 7,1 miljonit arvet, millest valdava osa moodustasid müügiarved. «See on ligikaudu 12 protsenti kogu Eestis väljastatavate arvete mahust,» ütles Tonka.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles