Elektrilevi valmistub ulatuslikeks katkestusteks

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ilmateenistuse andmetel on laupäeval oodata sisemaal puhanguti kuni 30, Saaremaal ja Hiiumaal kuni 35 meetrini sekundis ulatuvaid tormi-iile. Praeguste ilmaprognooside järgi võib oodata ulatuslikke elektrikatkestusi, mille kõrvaldamiseks on kõrgendatud valmisolekusse viidud 121 Elektrilevi ja elektriehitusettevõtete rikkemeeskonda.

«Enamasti talvisel ajal tuul kuni 25 m/s elektrivõrgule märkimisväärseid kahjusid kaasa ei too, sest maa on külmunud ja tuul murrab liinidele vähem puid,» ütles Elektrilevi juhtimiskeskuse juhataja Taivo Tõnne. «Täna on maa enamjaolt külmumata ja puud võivad ümber kukkuda ka väiksema tuulega, mistõttu oleme valmistunud ulatuslikeks elektrikatkestusteks.»

Ilmaprognoosi järgi on suured tormikahjud kõige tõenäolisemad saartel, Pärnumaal, Viljandimaal ja Tartumaal. Kõrgendatud valmisolekusse on viidud Elektrilevi rikkemeeskonnad ja kokkulepped on tehtud koostööpartneritega üle Eesti, kes on valmis kiirelt rikkeid kõrvaldama kogu nädalavahetuse vältel.

Tõnne sõnul tuleks võimalikeks elektrikatkestusteks valmistuda ka klientidele, laadides mobiiltelefonide akud, varuda taskulampe ja küünlaid ning majapidamistes, kus veevarustus sõltub elektrist tuleks varuda joogivett. Samuti tuleks loomapidajatel arvestada pikema elektrikatkestuse võimalusega ja välja selgitada generaatori kasutamise võimalused.

Maas vedelevat või katkenud elektriliini märgates helistage kohe Elektrilevi rikketelefonil 1343. Katkenud elektriliinidele ei tohi läheneda ega neid puudutada, kuna juhtmed võivad olla pinge all ning anda eluohtliku elektrilöögi isegi 10 meetri raadiuses.

Voolu kadudes palub Elektrilevi enne rikketelefonile 1343 helistamist oodata 10-15 minutit, mille jooksul saab Elektrilevi keskpingerikke korral kindlaks teha rikke ulatuse ja saata klientidele SMS-teate rikke kõrvaldamisest. Nii saab ettevõte kõnekeskuse kaudu helistajaid operatiivsemalt teenindada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles