Reklaamile kehtivad ranged piirangud

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pürotehnika müügil tuleb täita rangeid nõudeid.
Pürotehnika müügil tuleb täita rangeid nõudeid. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Seoses lähenevate jõulude ja aastavahetusega on pürotehnilisi tooteid müüvad ettevõtted asunud hoogsalt oma tooteid reklaamima. Pürotehnilise toote reklaamile kehtivad aga ranged piirangud.

Tarbijakaitseamet on järelevalve käigus tuvastanud mitmeid reklaammaterjale, mis ei ole kooskõlas reklaamiseadusega, kuna need sisaldavad üleskutset pürotehnilise toote ostmiseks või kasutamiseks.

Näiteks on amet leidnud pürotehniliste toodete reklaame, mis sisaldavad fraase «anna ainult tuld» ja «hinnad alla suure pauguga» või milles pakutakse sellistele toodetele allahindlust, iga toote ostmisega teist samasugust toodet tasuta, ennekuulmatut pakkumist.

Eelpool nimetatud ja muude taoliste väljendite kasutamine on vastuolus reklaamiseadusega, kuna lõhkematerjali ja pürotehnilise toote reklaam ei tohi sisaldada üleskutset osta või kasutada selliseid tooteid. Samuti ei tohi lõhkematerjali ja pürotehnilise toote reklaam sisaldada vägivalla elemente ega sellise toote kasutamise ülistamist ning raskesti mõistetavaid erialaseid väljendeid.

Tarbijakaitseamet tuletab ka meelde, et reklaamiseaduse järgi on lõhkematerjali ning IV, T2 ja P2 kategooria pürotehniliste toodete reklaam keelatud, välja arvatud müügikohas, erialasel näitusel, messil ja erialases trükises.

Lisaks ei tohi lõhkematerjali ja pürotehnilise toote reklaam olla vastuolus heade kommete ja tavadega ning kutsuda üles käituma õigusvastaselt või rikkuma üldisi moraalinorme, õigustada õigusrikkumist ega alavääristada õiguskuulekat käitumist.

Reklaamikeeldu eirava reklaami tellimise, teostamise või avalikustamise eest on võimalik juriidilist isikut karistada rahatrahviga summas kuni 3200 eurot ning alates 1. jaanuarist 2015 summas kuni 10 000 eurot.

Eeltoodust tulenevalt soovitab tarbijakaitseamet olla pürotehnilise toote reklaami avalikustamisel ettevaatlik ja sellist reklaami ülalpool väljatoodud nõuetest lähtuvalt hinnata ning vajadusel teha vastavad parandused. Enne taoliste reklaamide avalikustamist on soovitav ametiga konsulteerida, et selgitada välja, kas konkreetne reklaam on reklaamiseadusega kooskõlas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles