Maanteeamet paneb avalike liinide bussidesse valvekaamerad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Atko Bussiliinide buss. Pilt on illustratiivne
Atko Bussiliinide buss. Pilt on illustratiivne Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Varguste ohjeldamiseks paneb maanteeamet avaliku liiniveo bussidesse valvekaamerad, mis piletimüügi salvestavad, vahendas BNS.

Kuue aasta jooksul on kaamerad järjest pandud bussidesse Järva-, Rapla-, Lääne-, Valga- ja Harjumaal. Pärast kaamera paigaldamist kasvas piletimüük nende maakondade liinidel hüppeliselt.

«Aastal 2009 paigaldati kaamerad Järvamaa bussidesse ja piletitulu tõusis üle 20 protsendi. Kui Harjumaal pandi 58 bussile kaamerad, siis esimese kuuga kasvas müük neli protsenti. See näitab selgelt, et probleem on olemas,» tõdes maanteeameti ühistranspordi osakonna juhtivekspert Mika Männik.

Edaspidi kavatseb maanteeamet liiniveo hanke tingimustesse kirja panna ka tingimuse, et kõik bussid peavad olema valvekaameratega varustatud. Siit edasi plaanitakse järk-järgult kõikidesse avaliku liiniveo bussidesse kaamerad panna.

Valvekaamerad ei ole kõigile bussijuhtidele sugugi meeltmööda ning juhid mõtlevad üha leidlikumaid viise, kuidas sellest järelevalvest lahti saada. Kõige lihtsam on kaamera lihtsalt kinni katta.

Nii pannakse kaamerale näiteks kohvitops või tennisepall otsa või määritakse kaamerasilm kokku vaseliini või mingi muu määrdega. Kaamera võidakse ka labaselt ära lõhkuda ning leidub ka neid, kes lähevad elektrikilbi kallale ja põletavad kaitsme läbi.

Männik rääkis, et amet on sel aastal läbi viinud kaks väärteomenetlust, mille tulemusel said bussijuhid seesuguse käitumise eest karistada. Süüdimõistmisel võib selle eest oodata kuni 1200-eurone trahv või isegi arest, vahendas BNS.

Bussijuhtide skeemitamine võib lõpuks viia niikaugele, et bussiliin suletakse, sest piletimüük on see, mille järgi vaadatakse, kas ja mil määral on haja-asustusega piirkondades bussiliiklust üldse mõtet säilitada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles