Pank lõpetab teenuste pakkumise postkontorites

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
SEB jaepanganduse ja tehnoloogia valdkonna juht Eerika Vaikmäe-Koit
SEB jaepanganduse ja tehnoloogia valdkonna juht Eerika Vaikmäe-Koit Foto: Eero Vabamägi

SEB lõpetab 29. veebruarist 2016 pangateenuste pakkumise postkontorites. Finantsteenused jäävad postkontoritesse alles, sest Eesti Post jätkab sularaha sissemakse ja maksete teenuse pakkumist ning seda kõikide pankade klientidele samadel tingimustel.

«Eesti Post on välja töötanud iseseisvad maksete vahendamise ja sularaha kontole sissemakse lahendused ning soovitame senistel SEB Postipanga klientidel edaspidi kasutada Eesti Posti teenuseid,» kommenteeris SEB jaepanganduse ja tehnoloogia valdkonna juht Eerika Vaikmäe-Koit.

Pangateenuste pakkumiseks maapiirkondades on tema sõnul konkureerimise asemel mõttekam teha koostööd, kuna see võimaldab tagada teenuse kättesaadavuse ka valdkondades, kus see majanduslikult ennast muidu ära ei tasuks, näiteks sularaharingluse tagamisel.

«Sularaha osakaal igapäevastes maksetes on kiiresti kahanemas, kuid see ei tähenda, et sularaharingluse süsteem ei vajaks arendamist. Vastupidi, mida väiksem on nõudlus sularaha järele, seda keerukam on seda pakkuda üleriigiliselt. Seega peaks erinevad ettevõtted tegema koostööd, tagamaks efektiivne sularaha kättesaadavus,» lisas Vaikmäe-Koit.

«Eestis oleks võimalik pakkuda cash-back (»sularaha poest«) lahendust turuüleselt ehk igast makseterminalist, kuid süsteemi ülesehitamine eeldaks kõikide pankade, kaardiorganisatsioonide ja kaarditehingute töötlejate arendustöid. Plaanime algatada Eesti Pangaliidu tasemel laiema diskussiooni, et selline lahendus sünniks, sest see tagaks sularaharingluse maapiirkondades parimal võimalikul moel,» kommenteeris ta.

Konkreetse sammuna sularaha kättesaadavuse parandamiseks vahetab SEB järgneva kolme aasta jooksul kõik oma sularahaautomaadid uue põlvkonna masinate vastu, mis töökindlamad ja turvalisemad.

«Eestis on lai valik makseviise, mis pakuvad alternatiivi sularahale. Näiteks on kõiki peamisi igapäevapanganduse tehinguid võimalik mugavalt teha nii interneti- kui mobiilipanga vahendusel. Plaanime suurendada oma teavitustööd, et kliendid oleksid teadlikud erinevatest nende kasutuses olevatest arveldusviisidest,» võttis kokku Vaikmäe-Koit.

Eestis on kokku ligi 800 sularahaautomaati ja peaaegu kolmandik neist on SEB sularahaautomaadid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles