Mullu surmaga lõppenud liiklusõnnetustes hukkus kõige rohkem jalakäijaid (24), sõiduautojuhte (20) ja nende kaassõitjaid (14).

„Hukkunud jalakäijatest enam kui pooltel puudus esialgsetel andmetel helkur. Kuigi liikluses hukkunute ja raskelt viga saanute arv on mõnevõrra langenud, püsib nende arv jätkuvalt ülemäära suur. Muret teeb see, et paljude surmaga lõppenud liiklusõnnetuste puhul ei peetud vajalikuks turvavarustuse kandmist,“ lausus Riho Tänak.

Aasta kõige pimedamate õhtutega aeg kujutab endast nähtavuse seisukohalt teepeenral kõndivale või sõiduteed ületavale jalakäijale suuremat ohtu. „Õnnetuste vältimiseks peab jalakäija täitma kõiki liiklusreegleid s.h maanteel kõndima vasakpoolsel teepeenral, hämaras ning pimeduse saabudes kindlasti kasutama helkurit, ohutusvesti, taskulampi või muud nähtavust parandavat varustust. Parema valgusallika puudumisel sobib enda märgatavaks tegemiseks kasvõi mobiiltelefoni helendav ekraan,“ lisas Tänak.

Tänaku sõnul on helkur kõige paremini nähtav siis, kui ta on kinnitatud auto tulede kõrgusele ja auto tuled talle juba kaugelt peale paistavad. Täiskasvanul põlve kõrgusele, lapsel põlve ja puusa vahele. Kõige turvalisem on kasutada kahte helkurit korraga, ühte paremal ja teist vasakul küljel.

Politseile teeb muret ka sõidukijuhtide turvavarustuse kasutamise eiramine. Eelmisel aastal hukkus liikluses 28 inimest, kes ei kasutanud turvavööd.

Mullu toimus 61 vähemalt ühe hukkunuga liiklusõnnetust, neist üks, mille tagajärjel hukkus korraga neli inimest (sõiduki teelt väljasõit augustikuus Rannu vallas). Kolmes õnnetuses hukkus korraga kaks inimest ja ülejäänud 57 liiklusõnnetuse tagajärjel üks inimene. Ohvriterohkeimad kuud olid veebruar, mil liikluses hukkus 11 inimest, novembris 10 ning augustis 9.

Kuigi liikluskäitumise küsitluste kohaselt kasutavad inimesed turvavööd enda sõnul peaaegu alati, näitab nii liiklusrikkumiste kui ka raskete õnnetuste statistika, et sellega on siiski probleeme. Möödunud aastal registreeris politsei üle 6600 juhtumi, kus sõiduki juht või kaassõitja ei kasutanud turvavööd või ei kinnitanud nõuetekohaselt lasteturvavarustust. 

„Õnnetusse sattumisel vähendab turvavöö võimalike vigastuste raskust ja võib päästa elu,“ rõhutas Tänak. „Turvavarustuse nõuetekohase kasutamise kontrollimine ja ohtude selgitamine ka alanud aastal üks politseitöö olulisi suundi liiklusturvalisuse tagamiseks.“