Rimi ei müü enam alaealistele alkovabat õlut, siidrit ja veini

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alkoholiseaduse kohaselt ei ole kuni 1,2% etanoolisisaldusega siider veel alkohoolne jook.
Alkoholiseaduse kohaselt ei ole kuni 1,2% etanoolisisaldusega siider veel alkohoolne jook. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Rimi otsustas, et alates esmaspäevast ei müü enam alla 18-aastastele mittealkohoolset siidrit, õlut ja veini, kuna see on ebaeetiline ning ei sobi kokku ettevõtte alkoholimüügipoliitikaga.

«Alkoholivaba õlu, siider ja vein on mõeldud eelkõige alkoholivaba alternatiividena neile, kel seaduse järgi juba õigus alkohoolseid jooke tarbida. Nad on harjunud selle maitsega, kuid erinevatel asjaoludel soovivad konkreetsel hetkel alkoholivaba jooki: kas peavad juhtima autot, neil on alkoholitarbimises vahe või on mõni muu põhjus,» lausus Tervise Arengu Instituudi direktor Maris Jesse. «Need joogid pole mõeldud lastele, kes alkoholiga ei ole kokku puutunud ega peaks seda oma vanuse tõttu üldse tegemagi. Mul on hea meel kaupluste vastutustundlikkuse üle.»

Saku Õlletehase juhatuse esimees Margus Kastein märkis, et on alkoholivabade alkojookide teemat Eesti Õlletootjate Liidus puudutanud ning toetavad Kaupmeeste Liidu initsiatiivi nende müük alaealistele lõpetada. «Tahame olla ühiskonna suhtes maksimaalselt vastutustundlikud ning hoolivad ja konkreetne mõte väärib kindlasti meie toetust,» lisas Kastein.

Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats rõhutas, et alkoholivabad siidrid, õlled ja veinid ei ole laste jaoks. «Rimi on alati kaasa läinud muudatustega, mis aitavad tõsta klientide teadlikkust tervislikust eluviisist. Alkoholikultuuri kujundamisel on kaupmeestel väga suur roll ning siinkohal tahab Rimi võtta vastutuse,» lisas Bats.

«Kui alustasime oma kauplustes joobes inimesele alkoholi müügikeelu rakendamisega, siis kaasnes sellega sageli klientide pahameelt. Täna tundub, et poekülastajad on hakanud kampaania sisu rohkem lahti mõtestama ning on meie müüjatele sageli toeks, kui mõni purjus klient alkoholi nõuab. Loodan, et kliendid suhtuvalt mõistvalt ka uude piirangusse, mis aitab muuta Eesti ühiskonda pikas perspektiivis tervemaks ja vastutustundlikumaks,» rääkis Bats.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles