Libedus põhjustas Valgamaal mitu õnnetust

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Libedus on Valgamaal mitu õnnetust põhjustanud.
Libedus on Valgamaal mitu õnnetust põhjustanud. Foto: Elmo Riig / Sakala

Lõuna prefektuuri teeninduspiirkonnas sagenesid libedusest tingitud liiklusõnnetused täna kella kaheksast alates, andis teada politsei- ja piirivalveameti Lõuna prefektuuri pressiesindaja Kerly Virk.

Kahe tunni vältel on tema sõnul Lõuna prefektuuri tööpiirkonda kuuluvas kuues maakonnas juhtunud kokku 12 kergemat avariid, millest politsei teadlik on, kuid milles inimesed viga ei saanud.

Aset leidis ka üks inimvigastusega avarii. «Kella 8.13 ajal teatati avariist Otepää vallas Pedajamäe külas, kus raskeveokijuht sõitis libedusega teelt välja. Veoki Volvo roolis olnud mees viidi tervisekontrolliks haiglasse. Õnnetuses sai lisaks sõidukile kahjustada üks elektriliini post. Liiklus sündmuskohal oli ühel sõidusuunal häiritud,» rääkis Virk.

Kohal käisid ka päästjad. Nad kõrvaldasid süttimisohu ning kuna auto asus kurvile lähedal, reguleerisid liiklust, kuni puksiir kell 11.58 auto minema vedas, ja puhastasid seejärel tee.

Veidi pärast kella kaheksat sai häirekeskus teate teisestki samas vallas aset leidnud liiklusõnnetusest. Nimelt teatati, et Otepää vallas Tatra–Otepää–Sangaste teel on Audi teelt välja kraavi sõitnud. «Õnneks inimesed viga ei saanud, küll sai kahjustada auto. Sõidukijuhi selgitusel kaotas ta libedal teel masina üle kontrolli ning seetõttu päädis sõit kraavisõiduga,» täpsustas politsei pressiesindaja.

Seda, et valla teed kohati väga libedad on, kinnitas ka Otepää vallavalitsuse kommunaalteenistuse juhataja Urmas Kuldmaa. "Koguni lume lükkamiseks mõeldud traktor sõitis kraavi."

Teadaolevalt oli maakonnas teelt väljasõite enamgi. Näiteks oli poole üheksa paiku Valgast mõne kilomeetri kaugusel Hummuli poole otsapidi kraavis sõiduauto Nissan. Juht arstiabi ei vajanud ega teatanud juhtunust ka politseile, kuna leidis abilise, kes sõiduki tagasi teele tõmmata aitas.

Valga maakonna- ja linnaliine teenindava AS ATKO Bussiliinide Valga osakonna juhataja Toomas Turgan kinnitas veidi enne keskpäeva, et kõik bussiliinid toimivad normaalse graafikuga. «Ükski buss pole kraavi läinud, samuti pole bussijuhid teada andnud halbadest teeoludest,» kinnitas ta.

Kella ühe paiku ütles Kerly Virk, et midagi hullu maakonna teedel juhtunud pole. "Kaks kerget avariid on küll lisandunud praeguseks."

Ta lisas, et kui tööpäeva lõppedes olud keerulised, võib libedast tingitud oht liikluses taas suureneda. "Eks sõltub teede olukorrast ka, et kui palju selleks ajaks on puhtaks tehtud ja kui hästi juhid koduteel libedusega arvestada oskavad."

Mujal juhtunud õnnetustest kõneldes ütles Virk, et poole üheksa paiku põrkasid Tartus Viljandi maanteel kokku põrganud Opel ja Volkswagen. Inimesed viga ei saanud ning kahjukäsitlusega tegeleb edasi kindlustusselts. «Avarii põhjustanud autojuht märkis, et ei jõudnud lumiste teeoludega piisavalt kiiresti reageerida ning pidurdada, mistõttu sõitis tagant otsa ees liikunud masinale.»

«Kella 9.20 paiku laekus järgmine teade avariist Ülenurme vallas Külitse alevikus, kus arvatavalt samamoodi libedal teel sõitis Kia teelt välja. Inimesed viga ei saanud, kahjustada sai sõiduk ja sõidutee märgistuse postid,» lisas Virk veel ühe näite tänahommikustest juhtumitest.

Lõuna prefektuuri patrulli- ja liiklusjärelevalvetalituse juht Alvar Pähkel ütles, et arvestades ilmaolusid, soovitab politsei suverehvid talverehvide vastu vahetada aegsasti.

«Õige aeg rehvivahetusele mõtlema hakata on siis, kui õhutemperatuur jääb püsivalt viie soojakraadi juurde. Rehvid tuleks enne külmakraade ära vahetada seetõttu, et temperatuuri langedes muutub suverehv jäigemaks ja rehvimuster ei haaku enam asfaldikonarustega nii hästi kui suvel. Rehvid peavad olema heas korras, vastasel korral on auto raskemini juhitav, pikeneb pidurdusteekond ning ka auto kütusekulu on suurem,» lisas Pähkel.

Ta rõhutas, et musta jää ja libeduse ohuga tuleb arvestada juba esimeste öökülmade korral. «Musta jää oht on kõige suurem sildadel ja metsavahelistel teedel ning seda eelkõige öötundidel ja varahommikuti. Libedust põhjustavad ka maha langenud märjad lehed, mida näiteks kõrvaltänavates nii kiiresti ära ei koristata.»

Pähkel tuletas taas meelde sedagi, et ka kõige parem talverehv ei hoia õnnetust ära, kui juht ise oma sõiduvõtteid teeoludele vastavalt ei korrigeeri. «Talviste sõiduvõtete raudvarasse kuulub suurem pikivahe, järskudest ja hoogsatest manöövritest hoidumine ning teeoludele vastava sõidukiiruse valik.»

Naastrehve on lubatud Eestis kasutada 15. oktoobrist 31. märtsini. Talverehvid on kohustuslikud 1. detsembrist 1. märtsini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles