Kampaania kutsub jõulueelsest tarbimishullusest loobuma (1)

Sirje Lemmik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kingitused
Kingitused Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Arengukoostöö Ümarlaua (AKÜ) eestvõttel alanud kampaania “Kingi targalt” eesmärk on suurendada laste rõõmu ja pakkuda nõu kõigile, kes usuvad, et rohkem kinke ei ole parem.

Detsembri jooksul pakub AKÜ lahendusi neile, kes on väsinud lõputust poodlemisest ja kingikuhjadest, mis ei mahu kuuse alla ära.

AKÜ kommunikatsioonijuht Katrin Pärgmäe sõnul on ümarlaud viimastel aastatel tundnud järjest suuremat muret ostuhulluse pärast, mis vallutab detsembrikuus kogu maa. "Jõulud, mis olid perega koos olemise aeg, on muutunud kaubanduskeskustes trügimise ajaks. Eriti murelikuks teeb, et laste puhul on kinkimise maania väljunud igasuguse kontrolli alt. Kuigi tahame lastele head, hakkab kinkide rohkus hoopis jõulurõõmu tapma," rääkis Pärgmäe.  

Psühholoogiadoktor Eva-Maria Kangro sõnul on kinkimisel mitmeid tähendusi, millest kõige olulisem on sõnum hoolimisest. “Enamasti tahame kinkida midagi sellist, mis saajale päriselt korda läheb ja talle rõõmu valmistab. Siin tasub teadvustada, et rohkem kinke võib ilusa idee lämmatada. Miks? Kingituse tähendusse süvenemine nõuab aja võtmist, et saaja jõuaks hinnata kingituse olulisust ja tunda sellest rõõmu. Suudame korraga keskenduda ühele asjale ning sundides aju jagama tähelepanu mitme kingi vahel, kipub mõte jääma pealiskaudseks. Mida rohkem kinke on silmade ees, seda keerulisem on igaühele neist päriselt keskenduda ja rõõmu on kokkuvõttes vähem,” selgitas Kangro. 

Detsembri jooksul kogub AKÜ veebilehele www.terveilm.ee nippe ja ideid, kuidas ennast vanadest harjumustest välja murda.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles