Ministeerium ei plaani taastada Võru ja Valga vahelist rongiliiklust (1)

Sirje Lemmik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elroni uus diiselrong Valga jaamas
Elroni uus diiselrong Valga jaamas Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) ei kavatse Võru - Valga raudteelõiku remontida ega Võru ja Valga vahelist reisirongiliiklust taastada.

"Võru - Valga raudteelõigu investeeringuvajadus, et tagada mõistlikud reisirongide ühenduskiirused ja ehitada välja kuus ooteplatvormi, on vähemalt 38 miljonit eurot, sellele lisanduvad iga-aastased remondi- ja hooldekulud ning dotatsioonid riigieelarvest. Ilmselt tuleks juurde osta ka ronge," ütles MKM-i pressiesindaja Rasmus Ruuda BNS-ile.

Aastate 2014-2020 Euroopa Liidu toetusperioodi rahast on Ruuda sõnul kavandatud AS-i Eesti Raudtee investeeringuteks suurusjärgus 75 miljonit eurot, kuid eelkõige selleks, et tagada olemasoleva raudteetaristu kvaliteet vähemalt praegusel tasemel.

"Seoses kaubaveomahtude olulise languse ja sellega kaasneva tulude vähenemisega töötab Eesti Raudtee kahjumiga, mis tähendab, et ettevõte vajab riigieelarvest täiendavat finantseerimist," ütles Ruuda. "Lisaks peavad hüppeliselt riigieelarves suurenema toetused reisirongiliiklusele seoses Euroopa Liidu õiguse muutumisega ja sellest tuleneva vajadusega suurendada tänasega võrreldes reisirongide poolt makstava raudteekasutustasu osakaalu," sõnas ta.

Ruuda sõnul on praegu Võru ja Tartu vahel toimiv bussiliiklus, mis arvestades bussijaama asukohta linnas on reisijatele isegi mugavam kui linna ääres asuv raudteejaam. "Ka sõidaks buss kiiremini Võru ja Tartu vahel kui sõidaks rong, puudub vajadus lisainvesteeringuteks ja hilisemaks doteerimiseks," ütles Ruuda.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles