Ühistransport kohandub haldusreformiga

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Valga maakonnaliinidel sõidavad ATKO bussid. Pilt on illustreeriv.
Valga maakonnaliinidel sõidavad ATKO bussid. Pilt on illustreeriv. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Valitsuse otsuse järgi annavad maavalitsused maakonna bussiliinide korraldamise üle piirkondlikele ühistranspordikeskustele. Keskuse asutajad ja liikmed hakkavad olema kohalikud omavalitsused. Seeläbi suurendatakse seaduseelnõuga omavalitsuste rolli, mis on ka haldusreformi üheks eesmärgiks.

«Kui seni on ühistransporti korraldanud maavalitsused, siis uuest aastast hakkavad seda korraldama ühistranspordikeskused. Olen palunud maavanematel ühistranspordi ülesannete üleandmine enda peale võtta ja alustada viivitamatult läbirääkimisi oma maakonna omavalitsustega,» ütles riigihalduse minister Mihhail Korb.

«Seega inimestel pole vaja muretseda, kas buss võtab neid uuel aastal peatusest peale või mitte – võtab küll ning kõik toimib ka pärast maavalitsuste sulgemist kenasti edasi!» lisas ta.

Riigihalduse minister ootab maavanematelt esmast ülevaadet läbirääkimiste tulemustest 9. maiks ning põhjalikumat ülevaadet ajakavaga 31. maiks. «Eelistame lahendust, kus maavalitsus koos omavalitsusüksustega ei asuta uut ühistranspordikeskust, vaid astub mõne olemasoleva keskuse liikmeks,» täpsustas minister. Olemasolevad ühistranspordikeskused asuvad Harju- Jõgeva-, Järva- ja Pärnumaal.

Seaduseelnõus kehtib erand Hiiu- ja Saaremaale. Sealsed omavalitsused ei pea asutama ega liituma ühistranspordikeskustega ning selle asemel võivad maavalitsused kuni aasta lõpuni sõlmida lepingud ning anda ühistranspordi korraldust puudutavad ülesanded üle maakonnakeskuseks olevatele omavalitsustele.

Valitsuse otsuse järgi tuleb maavalitsustel anda maakonna ühistranspordi korraldamine üle hiljemalt 1. jaanuariks 2018.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles