Eesti esimene turismiinfopunkt Otepääl tähistab juubelit

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Otepää turismiinfokeskus.
Otepää turismiinfokeskus. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Eesti esimesel rohelise I-märgi saanud Otepää turismiinfokeskusel täitub 1. juunil 25 tegevusaastat. Selle puhul oodatakse kõiki huvilisi neljapäeval, 1. juunil avatud uste päevale.

1. juunil 1992 avas Otepää linnavalitsus kohapeal rahvusvahelise turistiinfopunkti. See kuupäev märgib esimese rohelise I-punkti märgi tekkimist Eestis.

«Murrang turismimajanduses saabus 1990. aastate alguses, kui Otepää piirkonda hakkasid hulgaliselt külastama välisturistid. Juba 1989. aastal avaldati deklaratiivne otsus kuulutada turism Otepääl tähtsaimaks majandusharuks. Esimeste konkreetsete sammudeni jõuti 1992. aasta esimesel poolel,» kommenteeris infopunkti saamislugu infokonsultant Lea Ilp.

Keskus ootab 25. aastapäeva puhul külalisi kella 12–17, et saabuval aastapäeval saaksid valitseda vaid rõõmud ja head mälestused.

Turismiinfokeskus on veerandsaja aasta jooksul olnud erinevate ametkondade ja organisatsioonide struktuuriüksus: Otepää linnavalitsus, turismiamet, EASi erinevad osakonnad, Otepää vallavalitsus, mõnda aega tegutseti ka sihtasutusena. 2015. aasta aprillist koordineerib Otepää turismiinfokeskuse, Valga külastuskeskuse ja Tõrva infopunkti tööd SA Valgamaa Arenguagentuur.

Infokeskust külastab aastas orienteeruvalt 20 000 inimest, kellele jagatakse tasuta informatsiooni Otepää turismipiirkonna, Valgamaa ja kogu Eesti turismiobjektide, majutus- ja toitlustusettevõtete, aktiivse puhkuse veetmise võimaluste, kultuurisündmuste, giiditeenuse osutajate ja transpordivõimaluse kohta.

Müüakse suures valikus suveniire, mitmed neist kohalike meistrite valmistatud või toodetud - sepised, keraamika, postkaardid, raamatud, puidutooted, taimeteed, seebid, mahlad, mesi.

Kohalikud elanikud on turismiinfokeskuses sagedased külalised, ostetakse suveniire ja Piletilevi ning muid pileteid, tarbitakse paljundus-ja skaneerimis, samuti Cargobusi pakisaatmisteenust. Infopunkti pöördutakse erinevate murede ja küsimustega, kohapeal püütakse alati nõuga aidata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles