Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Avariisse sattunud BMW-l olid all talverehvid

Oluliselt täiendatud teisipäeval kl 15.52. Mõlemad õnnetuses osalenud juhid on varasemalt autoroolis rikkumistega vahele jäänud.

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL

Esmaspäeva hommikul kella 7.20 paiku juhtus Tartumaal raske liiklusõnnetus, milles hukkus kaks BMWs sõitnud meest.

Esialgsetel andmetel liikus Jeep Grand Cherokeed juhtinud 69aastane mees Elva suunas. Talle sõitis Tartu poolt vastu sõiduautot BMW 318D juhtinud 46aastane mees. BMW oli möödasõidul seni tuvastamata sõiduautost, kui sattus külglibisemisse ning põrkas kokku vastu tulnud Jeepiga. BMW sai kokkupõrkes tugeva löögi kõrvalistujapoolsele küljele, mille tagajärjel hukkusid selles autos nii juht kui 46aastane kõrvalistmel kaasa sõitnud mees. Jeepi juhtinud mees sai raskelt viga ning viidi haiglasse.

Politsei pressiesindaja Kerly Virk kinnitas, et õnnetusse sattunud BMW oli pärit Valgamaalt.

Valgamaalasele teadaolevalt oli roolis 46aastane valgalane Sergei, kaasreisija oli aga tema Lätis elav sõber. "Nad käisid koos Tartusse tööle ja olid eilegi ilmselt teel sinna, kui õnnetus juhtus," rääkis üks Sergeid tundnud naine. Et just Sergei roolis oli, annab põhjust arvata asjaolu, et Valgamaalasega rääkinud naise sõnul Lätis elanud mehel juhilube polnud.

Politsei on Sergei varem koguni kahel korral tabanud roolist alkoholi tarvitanuna. Ühel korral oli Sergeil mõõdetud kriminaalne joove ning teisel korral alkoholi tarvitamise nähud, mille eest karistati väärteo korras, kirjutab Postimees.

Viimati jäi mees joobes juhtimisega korrakaitsjatele vahele 2014. aastal. Tookord tabati ta tänu telefonitsi laekunud teatele ohtlikke manöövreid tegevast BMWst. Helistaja oli autojuht, kellest BMW oli teinud suurel kiirusel möödasõidu ning tekitanud sellega maanteele niinimetatud kolmanda sõidurea ja sundinud üht vastu sõitvat masinat kraavipervele tõmbuma. Politseinikud asusid kaebuse peale operatiivselt BMWd otsima, leidsid selle üles ja veendusid, et juht oli alkoholi joonud.

Sama juhi on politsei kahel korral tabanud ka kiiruse ületamiselt. Viimati juhtus see alles käesoleva aasta kevadel, kui ta ületas lubatud piirkiirust 90 km/h alas.

Avariisse sattunud džiibi juhi on politsei samuti mitu korda tabanud kiiruse ületamiselt. Viimati 2014. aastal, kui ta ületas lubatud piirkiirust 30 km/h alas.

Postimees kirjutab sedagi, et esmaspäevase üliraskete tagajärgedega kokkupõrke ajal oli Sergei kaine. See, kas juhtunu põhjuseks võis olla mõne teise liikluseeskirja sätte eiramine, pole veel selge. Avarii üksikasjade ja sõidukiiruste selgitamine veel kestab.

Õnnetus juhtus Nõo vallas sirgel ja muidu hea nähtavusega teelõigul, kus suurim lubatud kiirus on 90 km/h. Hommikusel ajal võisid mõnevõrra nähtavust piirata pistelised vihmahood, millest sai ühtlasi vihmamärjaks ja libedamaks ka sõidutee. Politsei selgitas sündmuskohal välja, et mõlema sõiduki rehvid vastasid kehtestatud nõuetele.

Lõuna prefektuuri operatiivjuht Ottomar Virk täpsustas, et BMW tagasillal kasutati samas rehve, millelt olid naastud eemaldatud. "Kuigi BMW tagasillal kasutusel olnud rehvid, millelt olid naastud eemaldatud, vastavad seaduse mõttes nõuetele, tuleb siiski arvestada, et talvisteks oludeks mõeldud rehvisegu käitub suvistes tingimustes erinevalt ega taga maksimaalset haarduvust."

Ta rõhutas, et seega tuleks enda ja teiste turvalisust silmas pidades igal võimalusel eelistada aastaajale vastavat rehvi. " Olukorras, kus kasutatakse erinevaid ja erinevalt kulunud rehve, peaks juhitavuse seisukohast eelistama paremaid rehve just tagasillal.«

Raske avarii kõigi üksikasjade väljaselgitamiseks alustas politsei kriminaalmenetlust, milles selgitatakse muuhulgas välja ka BMW juhi kainus. Jeepi juht oli kaine.

Ottomar Virk sõnas, et ka suvisel ajal ei tohi liikluses osalemist iseeneslikult võtta. »Auto juhtimine nõuab täielikku tähelepanu ning oskust erinevaid ohte adekvaatselt hinnata ja ennetada. See tähendab ennekõike, et juht peab tunnetama hästi oma sõidukit, teadma selle tehnilist seisukorda ning valima lähtuvalt ilma- ja teeoludest sobiva sõidukiiruse. Liigsete riskide võtmine ja enda võimete ülehindamine võib kaasa tuua pöördumatud tagajärjed."

Sel aastal on Eestis liiklusõnnetuses hukkunud 22 inimest, mullu samal ajal hukkus 32 inimest.

Tagasi üles