Ka Tele2 pidi lõpetama tasu nõudmise

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nutiseadmed. Foto on illustratiivne.
Nutiseadmed. Foto on illustratiivne. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Tarbijakaitseamet on tuvastanud, et lisaks Elisale oli ka teise suure sideoperaatori, Tele2 tegevus seadusega vastuolus. Ninelt nõudis ettevõte sidevahendi teel sõlmitud lepingust taganemise korral seadme tagastamise tasu, mis on tarbijakaitseameti hinnangul alusetu nõudmine. Amet nõudis tasu küsimise lõpetamist.

Viimasel ajal on sagenenud tarbijate pöördumised tarbijakaitseametisse ja tarbijavaidluste komisjoni seoses sellega, et sideoperaatorid on tarbijatelt küsinud tasu, mida nad ei tohiks teha.

Tarbijad on saanud operaatorite klienditeeninduselt pakkumisi liitumiseks koos soodsa hinnaga nutiseadmega, mis saadeti tarbijaile kulleriga. Kui aga tarbija soovis 14 päeva jooksul lepingust taganeda, esitas Tele2, tarbijale rahalise nõude summas 12,99 eurot, mis kajastus Tele2 hinnakirjas seadme tagastamise tasuna.

Tarbijakaitseameti hinnangul on tegemist alusetult tasu nõudmisega ja amet alustas menetlust. Tänaseks on Tele2 ametile kinnitanud, et lõpetab tarbijatelt seadme tagastamise tasu küsimise ja vastav teave on eemaldatud ka lepingutingimustest ning hinnakirjast. Hiljuti lõpetas Elisa tarbijakaitseameti nõudmisel tarbijailt analoogse tasu küsimise.

Igasugune lepingutingimus või kokkulepe, mis raskendab taganemisõiguse kasutamist ja millega taganemine seotakse käsiraha või leppetrahvi maksmisega, on õigustühine. Ettevõtja võib tarbijale lepingust taganemise korral esitada nõude vaid siis, kui tagastatava seadme olukord on halvenenud ja väärtus vähenenud ning asja tagastamisega seotud otseste kulude kandmise korral, kui seda ei ole kokku lepitud teisiti.

Tarbijal ei ole asja tagastamisega seotud kulude kandmise kohustust, kui ettevõtja ei ole tarbijat sellest eelnevalt teavitanud. Seetõttu soovitab tarbijakaitseamet tarbijatel olla tähelepanelik ja tutvuda sõlmitava lepingu üldtingimustega. Ettevõtja põhjendamatud ja ilma otseste kulutusteta nõuded on alusetud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles