Linnapea kritiseeris Rail Balticut

Piret Karu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kalev Härk
Kalev Härk Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Valga linnapea Kalev Härk kritiseeris täna, 8. oktoobril Valga rahvusvahelisel logistikafoorumil teravalt Rail Balticu senist kava. Härgi hinnangul pole kusagilt terendumas uusi kaubavoogusid ega lisareisijaid, millele tugineb kahtlase väärtusega ja projekti alustalaks võetud uuring.

«Juba praegu ei jätku Eesti raudteel raha, et taristut korras hoida. Kust võetakse korrashoiuraha kahele raudteekoridorile, mis senise ühe asemel konkureerivad omavahel kaubavoogudele?» küsis Härk.

Linnapea sõnul kavatseb riik kulutada pool miljardit omafinantseeringuraha, et kaasrahastada eilsel tehnoloogilisel tasemel raudteetrassi, mis pealegi ei kulge enam otse, vaid teeb siia-sinna põikeid vastavalt sellele, kus mõni väärtuslik põõsas ette jääb. Sellise hiigelsumma panustamine kahtlasse ettevõtmisse on Härgi hinnangul kordades suurem lollus, kui Eesti Raudtee müümine ja hilisem kallimalt tagasi ostmine.

«Pool miljardit projekti omaosaluseks on hiigelsuur rahasumma,» leiab Härk. «Selle rahaga saaksime kaasajastada kogu praeguse raudteetaristu ning alustada lisaks veel Saaremaa silla ehitust.»

Härk pakub välja, et pool miljardit tuleks Rail Balticusse uputamise asemel kulutada hoopis Tallinna–Tartu raudteeliini kahesuunaliseks ehitamisele ning Valga–Koidula liini kordategemisele. Lisaks sellele tuleks suunata raha Saaremaa silla ehituse alustamiseks ja Valga–Viljandi–Pärnu raudteeliini projekteerimiseks.

«Pärast Valga–Riia raudteetaristu rekonstrueerimist ja uue veeremi soetamist lätlaste poolt ei ole mingit takistust kohe alustada Tallinna–Riia reisirongiühendusega. Kuivõrd praegu toimib mõlemas suunas Valgast reisirongiühendus kolm korda päevas, ei lisandu täiendavaid kulusid kummalegi riigile, kuid sõiduaeg väheneb 4,5 tunnini. See on maanteetranspordiga konkurentsivõimeline ja reisijale mugav lahendus,» leiab Härk.

Järgmise sammuna on Härgi sõnul oodata tagasi Riia–Valga–Võru–Pihkva–Peterburi reisirongiliikluse taastamist ajaloolisel trassil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles